April 14, 2014

Pecah tembelang

Dah dekat 5 bulan kot... aku rasa dia pun dah tak ingat dah kat aku... 3 tahun aku tunggu rasa cam sia-sia.. oh well it was worth it while it last.... sekarang nie masih worth it ke nak terus mengharap ? terus terang aku cakap.. aku sendiri pun tak tahu.. ada kala aku rasa macam "Man, she is worth all the shit I am feeling right now..." tapi most of the time aku rasa macam tak berbaloi jer nak terus menunggu perkara yang tak mungkin akan terjadi... rasa bodoh pun ada jugak... rasa tak berape pandai pun ade jugak... hehehehe... ikut cakap kawan kawan... maka jelas dan terpampang lah akan keputusan itu... " kau jangan jadi bodoh lah... terang terang kau kena tipu... lagi mau tunggu ka ? pakai otak sikit brader... " ade yang cakap camni pulak " kau ni baik sangat kot... pasal tu asyik kena game..." ada yang lagi bagus " move on je lah... banyak lagi orang perempuan kat KL nie..."

Move on... macam senang jer... paling senang curahkan rasa sayang tu kat orang lain plak... rebound kater orang putih... cara tu confirm cepat lupe... tried and tested before... terbukti berkesan.... hehehehe... maner mau carik orang nak curahkan kasih sayang yang beratnye ibarat kapal kargo... tapi itu la... hidup nie takde la straight forward... kalau straight forward takde la pulak kite jumpe orang orang yang istimewa nie... pengalaman dan situasi membentuk peribadi seseorang... setiap kesusahan dan kesenangan itu berkadar terus dengan pembentukan karakter setiap individu... dan aku akan terus jadi macam nie... belajar, paham tapi tak pernah nak apply dalam hidup.. smae mistake over and over again doesn't make you an expert at it.. it makes you stupid for not realizing that when you face an obstacle that you cannot get over with... take a short cut... go around it instead of over it... comprende my friend?

So the lesson here my dear self, start applying and stop repeating yourself... tweak here and there and who know... the end result might differ... ye lah ye lah... otak kau memang pandai tapi hati itu degil... (ini kalau adik aku dengar ni sure dier start membebel)... yeah my sister.. the voice of reason.. and also the voice who take no for an answer... oh speaking of which... tak lama lagi dapat la sorang lagi anak buah... girl lagi kalau tak silap... bagus la tu... Mia dah besar.... tak boleh nak dukung dukung.. dier tak suke....

Ok... aku stop... no more lingering... actually dah move on pun... just ade sedikit lingering feeling yang some time tu datang singgah bertanya khabar... hehehe... and today is one of those day bile kesunyian ini disapa oleh kenangan lalu... dan bila ditegur lalu tersentuh akan luka lama.. ewah ewah... kejap je pun... 10 minutes... lepas tu kena stop... aku banyak lagi keje tak siap kat office nie... lepas lunch tadi tak sempat lagi isap rokok... ini semua sebab disapa oleh perasaaan yang lingering nie (ape yer perkataan bahasa Malaysia untuk linger?? )

“This is a love story. I never knew there were so many kinds of love or that love could make people do so many different things.

I never knew there were so many different ways to say goodbye.”

3 comments:

cacah said...

Like this entry.
Kasih sayang seberat kapal kargo...

Tapi hal kasih sayang memang misteri.
Sama jugak perasaan buat kesilapan yang sama berulang kali. Dalam sedar pulak tu.

fallen_again said...

ahahahahaha... I just re-read this entry... apa punye mengarut la... see masa kena sapa dengan kenangan it all makes sense... now dah macam orang merapu ajer...

cacah said...

eh, i quote this
"kasih sayang yang beratnye ibarat kapal kargo"

for my status update. on FB. I rasa comel. :P