August 23, 2009

Aku ingin bebas

Aper yg aku betul2 nak sekarang nie... ??

Well aku nak tukar kerja... not because of the pressure of moving to a new team but more to the fact that my current company is being taken over by another company.. a big one ... and the fact that they decided to cut cost... saper yang teruk kena.. kami lah pekerja2.. kalau tak sign by November takde kerja.. kalo sign... merana lah hidup kat sini... i hate this..

and aku rindu pergi keje naik LRT... dah bertahun aku kerja di kawasan yg takde stesen LRT.. it's either drive sendiri or naik bas... naik bas pun ok tapi aku tak tahan jam dalam bas.. rela aku jam dalam kete.. at least radio tu aku yang control... boleh dengar stesen radio yang aku suker... tak perlu melayan karenah driver yang selalu pilih stesen radio salah... anyway dah jarang dengar morning crew (tak kire lah stesen aper pun).. layan CD pun besh... putar2 lagu yg sama sampai aku bosan tahap dewa ngan lagu tu... tak pun masuk kan CD yg dia bagi time besday aku tahun lepas... ye lah tak dapat orang.. hadiah yang dier bagi pun jadi lah... at least dier sudi nak bagi aku hadiah... walaupun dier tak sayang aku macam aku sayang dier... takpe lah hati dier... memang hak dier nak bagi kat sesaper pun... aku bukan orangnya... okey nostalgia plak... so anyway... nak tau CD aper dier bagi aku... CD hujan... aku takde la minat sangat ngan hujan nie tapi music diorang nie aku rase agak unik.. lain dari band punk/alternative/indie Malaysia yg lain... plus aku bias... CD nie hadiah dari seorang awek yang aku sangat suker.. so sedap or not aku dengar ajer... dengar sambil berangan2 tangkap cintan ngan dier... hahaha teruk dah aku nie... kronik mungkin?? .. takpe la.. "i'll get over her some other day... but today is not the day" .. tu lah alasan aku hari hari.. ntah biler nak luper pun aku tak tau...

dan aku tak sabar nak hidup sendiri... "mom, i love you but it's time for me to leave the nest...", umur pun dah dekat2 ngan angka 30... sampai bile takmo beli rumah sendiri... lambat nyer la 2010... biler rumah aku siap nanti aku free... i bet i'll be going back to my mom's every weekend.. ye lah.. gua bukan reti masak.. masak air boleh arr... and aku seorang yg lazy.. tak cayer.. tanye mak aku... confirm dier cakap aku malas.. so baju aku saper mau cuci... either balik umah mak or beli washing machine.. hantar dobi is out of the question... dengan gaji aku yang akan menjadi semakin sedikit (not that it is any banyak now) takde la aku nak hantar dobi.. aku nak buat business dobi ade lah... hahaha

tu jer yang aku nak sangat sekarang nie... takde la melampau kan?? simple things... most of all aku rindu tengok gelagat (dan awek/amoi lawa) dalam LRT... last sekali aku naik lrt... mase balik dari Singapore lepas tengok Liverpool hari tu... tapi itu perjalanan balik ke rumah.. aku prefer perjalanan ke KL... aku rase ianya lebih interesting.. ye lah muka org sumer tgh happy.. nak melepak/dating/shopping la kater kan... time balik muke sumer cam cuka... hehehe... yeah aku pun camtu... dah ler terpikir nak kena jalan kaki lagi nak sampai rumah... ye aku memang pemalas...

'cause it's too much, yeah it's a lot, to be something i'm not,
I am a fool out of love 'cause i just cant get enough!

2 comments:

temp2escape said...

naik lrt best... baru ni dpt berkenalan dengan student nurse dalam lrt. hehe.

fallen_again said...

macam siot ajer...

lu bukan drive ker dude...

asal dapat kenal awek jer kena kat kau.. aku ntah biler la nak berubah nasib...
sungguh tak besh