June 4, 2011

aku penat dan lapar...

Semalam hari sabtu... aku melepak sampai tired tahap nak pengsan lah... huhuhu... takde wat aper sangat pun... tapi melepak sambil berkerja... (untung sungguh boleh kerja dari mana2 asal akan ade internet yg cukup laju)... disebabkan kebosanan yang amat berkerja kat rumah... dalam kol 1-2 petang wa mandi and terus head to KL... sampai jer saner wa pun carik la port yang ade wifi... nasib baik good enough connection boleh lah aku nak keje...

Aku ingat lepak KL sorang2 nie besh lah sebab mase mude2 dulu boleh ajer lepak KL sorang... konon nak layan blues la... tapi hampeh... jiwa makin kacau ade lah... aku tahan 2 jam lebih ajer... pastu aku bosan takde orang nak berborak (padahal aku hari2 dok sorang kat rumah... OK jer... tapi sejak akhir2 nie aku perasan yang aku selalu cakap sorang2... adakah itu tanda awal yang aku nak menjadi giler dah ??? ) so aku abiskan kopi yang aku rase bapak mahal tu... tutup laptop gi carik kete yg aku sendiri luper kat maner aku parking tadi... bayar parking then terus drive straight ke area kampung pandan... balik kampung jap la... jumpe mak pun bagus... ingat mak aku ade masak lah... sekali mak aku pun tak masak...malas kater dier... melopeh den nak raso masakan mak den... takpe la... ade roti so telan roti ajer la... adik aku ngan anak dier pun ade... canteek la tu... ade gak penghibur hati yang duka lara nie... anak buah aku dah pandai berlari dah skang... giler besh... sket lagi tu sure dah boleh bercakap... excited giler dapat jumpe budak kecik nie... i like kids... they are awesome... tapi esok dah pandai melawan ... maybe not that awesome anymore lah... buat kater makcik aku dlu mase anak dier kecik2... biler la wa nak ade anak sendiri nie... hahaha geram plak tgk anak buah... cute giler... rase cam nak gigit ajer... hehehe....

Rupernyer penat jaga budak kecik nie.. especially a 1 years old yg baru reti jalan/lari nie... sumer tempat dier nak pegi...tu baru dalam rumah.... bayangkan lah kalo aku kidnap dier bawak gi KL... sure mati nak jaga... hari tu bawak gi Jusco keramat pun dah rase penat nak jaga... time tu dier baru la nak reti berjalan... skang nie sure takmo dok dlm stroller arr... tapi takpe... penat camner pun aku sayang anak buah aku nie... sorang ajer... kalo ade ramai maybe tak ler sayang camnie kot... sebab dier sorang mmg spoilt lah dier...sumer org nak belanjer dier... hehehe...

Malam plak gi melepak ngan kengkawan sampai kol 1 pagi... letih siot... letih menunggu diorang...hampeh nyer kawan2... janji kol 9... kol 1030 baru sampai... hahaha... dalam kol 1 tu dah ngantuk sebab penat siang tadi... campur ngan tension ngan kerja lagi... maxis broadband sucks big time... bikin susah saya mau kerja saja... aku terus shoot lah dari ampang ke puchong sambil melawan rase mengantuk yang menguasai diri... dengan jalan MRR2 yg semakin sempit pabila malam menjelma tu... adoi... nasib baik selamat sampai puchong tanpa banyak isu... sekali sekala teruja memecut sebab ade kete lain bakar line... hehehe tapi kejap ajer la... aku bukan racer pung... tapi biler kena cucuk ngan kancil/myvi agak terbakar jugak ler... huhuhuhu... tapi diorang selalu menang sebab... hati diorang kering.. hati aku basah.. hahahaha :P

Mase driving tu jugak lah aku realise... dok puchong nie adelah satu inconvenience when it comes to friends... kawan2 aku banyak kat ampang/pandan area... so nak jumpe diorang jauh tu aku kena drive... time pergi takpe tak rase sangat...time nak balik especially kalo dah malam tu... giler malas... nak tido umah mak aku... line internet dah kena suspended sebab aku tak bayar bil... maxis broadband kat area umah mak aku mmg hampeh tahap cipan lah... dok luar rumah baru ade connection... giler aper...

at the end of the day aku tido dalam kol 3 gak.. sebab sampai umah terus sambung keje yg tergendala sket... layan tv sket sampai mater aku cakap.. "dah la tu bang... aku letih... jom tido"... letak kepala atas bantal.. terus lena (siap mimpi aku tak leh tido.. ape jenis mimpi la nie hahaha)... tau2 ajer mak aku call pagi tadi dalam kol 9 lebih suh bangun... cuci muke sket terus tgk keje... nak makan roti dah abis.. nak kuar malas...so skip la breakfast nie... breakfast ngan sebatang rokok ajer la... keje plak cam ade issue ajer... ampeh... aku baru plan nak gerak KL lagi... layan blues weh... awek ske sangat mainkan hati gua.... baik layan blues sambil tengok kerenah manusia di kota... haha... tapi memandangkan isu karut pagi nie... maybe dok umah la option yang paling baik... stable connection... ade tv and boleh baring2... so that's all for now... aku nak mandi sat and the nak pi carik lunch... lapar brader...
"The truth is, everyone is going to hurt you. You just got to find the ones worth suffering for." Bob Marley