December 25, 2011

Kebosanan itu suka berteman

Sedang sendiri... merenung pada ruang yang kosong... memerah otak yang semakin membeku... tolonglah buat sesuatu... aku kini sedang kebosanan yang optimum... tiada lagi rancangan TV untuk menghiburkan hati... tiada lagi buku novel untuk dibaca (ade sebenarnya tapi aku amat malas di waktu ini)... sesungguhnya tika dan saat ini aku wish yang aku berada di tempat lain... di state of mind yang berbeza... kebosanan itu suka berteman... aku tidak bernasib baik hari ini... terpaksa berteman dengan kebosanan...

Puas sudah aku menghisap rokok... rasa sesak sudah dada ini... namun bosan itu tetap setia... menemaniku di hari cuti krismas... aku sepatutnya tidak berkerja... sudah nasib mencari rezeki di bidang IT... cuti tiada dalam kamus seorang pekerja IT... setiap hari adalah hari berkerja dan setiap waktu tak kira siang mahu pun malam... pastinya aku dianggap robot... so much for their work life balance policy.... langsung tidak ada keseimbangan... dacing hidupku berat ke arah kerja... walaupun nampak senang... tidak perlu ke pejabat hari - hari... malah tidak perlu juga bangun seawal ayam untuk berkokok... tapi... ya ada tapinya... 8 jam kerja itu hanya lah minimum... aku rasa seminggu kalau betul nak di hitung jam bekerja... aku yakin... malahan aku pasti yang aku bekerja lebih dari 40 jam seminggu... dan sebelum anda semua berkata "OK lah tu, claim sure lebat"... perlu di ingat... bukan semua overtime boleh di claim.. dan apa guna duit banyak kalau kita tidak dapat menikmati kelazatannya... mungkin dulu aku tidak kisah sangat untuk bekerja macam manusia yang tiada hidup... tapi at 31, aku sudah tak sanggup... banyak yang aku terlepas, aku bekerja sedangkan kawan - kawan aku menikmati hidup seperti manusia normal... aku pulak yang jadi abnormal... i don't want to be extraordinary... extraordinary is overrated anyway... penat sudah aku bekerja... aku nak bercuti pula... aku nak bercuti panjang... sayangnya di Malaysia... konsep taking a sabatical tidak wujud... kalau adalah policy nie dalam company aku dah lama aku ambil cuti dan pergi ke Afrika... nak tengok cheetah in full flight... pasti aku terpegun macam kuda...

tahun baru...ada yang suka dan ada yang tak suka... aku ? well, entah la.. aku tiada jawapan untuk soalan itu... ada masa aku tak sabar menungu tahun baru... a new start lah kata orang, especially kalau tahun sebelumnya sangat tidak best... ada masa aku rasa tahun baru ni membuat aku rasa restless... sebabnya? aku sendiri pun tidak tahu lah... tapi i look forward for 2012... entah lah.. mungkin ada jodoh kot tahun depan... hahaha... keep dreaming aboo... mungkin ada rezeki lebih ker... mana lah tahu kan... :) azam tahun baru aku? sama seperti tahun tahun yang telah berlalu... mencari erti hidup aku yang aku rasa dah meleret sangat sejak akhir - akhir ini...

aku ingin bebas.. aku ingin pulang dan aku ingin mula semula... dan kali ini, aku nak buat apa yang aku mahu bukan apa yang boss aku mahu... aku nak berkecimpung balik dalam seni.. apa apa jenis seni pun boleh... Komputer dan aku sudah tidak sehaluan lagi... kami sudah retak yang menanti belah... no amount of reasoning pun yang boleh memperbaiki hubungan kami yang telah tiada arah tujuan... Selamat tinggal komputer, terima kasih atas segalanya... mungkin jodoh kita hanya sampai disini...

"love hurts whether its right or wrong"

No comments: